📷 هم صحبت با سیل زدگان آقدره/ دیدار و گفتگوی فرماندار تکاب با خانواده های آسیب دیده از سیل فرماندار تکاب عصر شنبه با حضور در روستاهای سیل زده آقدره سفلی و آقدره وسطی با اهالی و خانواده های آسیب دیده از سیل روز جمعه دیدار و گفتگو کرد. روز گذشته فرماندار تکاب به همراه […]

📷 هم صحبت با سیل زدگان آقدره/ دیدار و گفتگوی فرماندار تکاب با خانواده های آسیب دیده از سیل

فرماندار تکاب عصر شنبه با حضور در روستاهای سیل زده آقدره سفلی و آقدره وسطی با اهالی و خانواده های آسیب دیده از سیل روز جمعه دیدار و گفتگو کرد.

روز گذشته فرماندار تکاب به همراه جمعی از مسئولان جهت بازدید از وضعیت خسارت های سیل به روستاهای آقدره رفت.

فرماندار : سیل ۲۰۹ میلیارد ریال به بخش کشاورزی تکاب خسارت وارد کرد

فرماندار تکاب گفت: بر اثر بارش شدید باران و تگرگ و جاری‌شدن سیل در ۲۲ روستای منطقه، ۲۰۹ میلیارد ریال خسارت به بخش‌های کشاورزی و دامی این شهرستان وارد شده است.

امیر ستوده‌فر روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل روز جمعه در مناطق روستایی تکاب موجب تخریب کامل بیش از چهار هزار هکتار از مزارع گندم و جو، ۱۰۸ هکتار از باغ های میوه و ۳۰۰ هکتار از مزارع کشت حبوبات شد.

وی بیان ‌کرد: ۱۶ راس دام در روستاهای سیل زده مفقود و یا تلف شده و ۱۳۰ هکتار از علوفه دام‌داران به میزان ۲۶ میلیارد ریال بر اثر جاری شدن سیلاب در اراضی زراعی از بین رفته‌ است.

فرماندار تکاب با بیان اینکه ۲ هکتار سطح زیرکشت پیاز نیز بر اثر سیل در روستای “ساریقورخان” به‌طور کامل تخریب شده و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به کشاورزان خسارت وارد آمده است، ادامه‌ داد: ۱۵ واحد دامی تا ۸۰ درصد و ۵۰ واحد مکان نگهداری دام نیز تا ۳۰ درصد با مجموع خسارت ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به‌ علت شدت سیلاب روز جمعه گذشته در مناطق روستایی این شهرستان تخریب شده‌است.

ستوده‌فر اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی، میزان خسارت وارد شده به مزارع غلات، حبوبات و باغ‌های میوه در ۲۲ روستای بخش‌های مرکزی و تخت سلیمان ، ۱۳۷ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال برآورد شده‌ است.

وی اضافه‌کرد: علاوه بر این ۲۰۰ واحد بند آبیاری کشاورزی در روستاهای تکاب زیر سیل رفته و تخریب شده و پنج دستگاه موتور پمپ در مزارع و باغ‌های کشاورزان منطقه به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تخریب شده‌است.

فرماندار تکاب با بیان اینکه ۱۰ درصد از مزارع و باغ‌های این شهرستان در این حادثه دچار خسارت شده است افزود: سیل روز جمعه گذشته در روستاهای تکاب بیش از ۱۰ میلیارد ریال خسارت به پنج درصد از کل محصولات شیلات و زنبورستان ها به بار آورد.

روز جمعه بارش شدید رگباری باران و تگرگ در تکاب موجب جاری شدن سیلاب در مناطق روستایی این شهرستان شد و خسارت‌های فراوانی به جاگذاشت.