گزارش؛مظفر خسروی فرماندار تکاب در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی که روز دوشنبه باحضور معاون وزیر جهادکشاورزی برگزارشد، گفت: محدودیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه موجب تخصیص نیافتن حق آبه کشاورزی تکاب به میزان ۴۲ میلیون متر مکعب از سد ساروق شده و اکنون تنها ۳.۵ میلیون مترمکعب از این حق آبه تخصیص می باید که […]

گزارش؛مظفر خسروی

فرماندار تکاب در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی که روز دوشنبه باحضور معاون وزیر جهادکشاورزی برگزارشد، گفت: محدودیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه موجب تخصیص نیافتن حق آبه کشاورزی تکاب به میزان ۴۲ میلیون متر مکعب از سد ساروق شده و اکنون تنها ۳.۵ میلیون مترمکعب از این حق آبه تخصیص می باید که از آن نیز استفاده بهینه نمی‌شود.

امیر ستوده‌فر افزود: درحال حاضر یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار از پنج هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد ساروق تکاب لوله گذاری شده و آماده اجرای طرح شبکه آبیاری زهکشی است که با تامین حق آبه این اراضی از سد ساروق کشت آبی در منطقه متحول خواهدشد.

وی با اشاره به وجود ۲۳۰ هزار دام سبک و ۱۵ هزار دام سنگین در تکاب بیان کرد: با وجود ظرفیت دامی مناسب در منطقه، این شهرستان در تامین واکسن و خوراک دام با مشکل مواجه است و ایجاد سیلوی خوراک دام و سرمایه گذاری در این بخش در کنار تامین هزینه قیمت نهاده‌های دامی برای توسعه بخش دامپروری در تکاب ضروری است.

فرماندار تکاب با بیان اینکه توسعه متوازن روستایی موتور محرکه توسعه همه جانبه کشور است، ادامه داد: کشاورزان و دامداران این شهرستان در شرایط سخت اقلیمی و جغرافیایی مشغول تولید انواع محصولات هستند و حل مشکلات آنان نیازمند تسهیلات و نگاه ویژه است.

“ستوده‌فر” با اشاره به افزایش همکاری و مشارکت مردم در توسعه عمرانی و کشاورزی شهرستان اظهارداشت: دولت با وجود تحریم‌های ظالمانه خدمات و اقدامات ارزنده‌ای برای توسعه بخش کشاورزی انجام داده‌است./ایرنا