‍ 🔻فرمانداری تکاب محله برو بیا ✍ بهروز میرزایی شیرمرد 🔹 بالاخره بعد از مدت ها گمانه زنی مراسم تودیع و معارفه فرماندار تکاب برگزار گردید و سید هادی طباطبایی به عنوان پنجمین فرماندار شهرستان تکاب در دولت تدبیر و امید جایگزین محمود زمانی گردید. 🔸انتصاب پنج فرماندار در مدت هفت سال از روی کار […]

‍ 🔻فرمانداری تکاب محله برو بیا

✍ بهروز میرزایی شیرمرد

🔹 بالاخره بعد از مدت ها گمانه زنی مراسم تودیع و معارفه فرماندار تکاب برگزار گردید و سید هادی طباطبایی به عنوان پنجمین فرماندار شهرستان تکاب در دولت تدبیر و امید جایگزین محمود زمانی گردید.

🔸انتصاب پنج فرماندار در مدت هفت سال از روی کار آمدن دولت روحانی و تغییر سه فرماندار در دوره زمامداری شهریاری نشان دهنده آشفتگی و بی برنامگی و کم لطفی مدیران ارشد استان نسبت به سرنوشت یکی از مهمترین و در عین حال محرومترین شهرهای این استان است.
امروز شهر تکاب در سایه جنگ قدرت و کشمکش های زیاده خواهانه سیاسی داخلی و بی تدبیری استانداری آذربایجان غربی به محله برو بیا برای مدیران گمنام و مکانی جهت رزومه سازی برای آنان شده است.

🔹 بانگاهی به دلایل تغییرات فرمانداران در تکاب در هفت سال اخیر و نتایج آن بر توسعه این شهرستان، می توان به خوبی دریافت که این تغییرات به جز تامین منافع گذرای عده ای از مشغولان به جنگ و رقابت بین تشنگان قدرت، هیچ ارزش افزوده ای برای مردم تکاب نداشته است و گواه این سخن را می توان در چگونگی بر سرکار آمدن و دلایل برکناری فرمانداران تکاب و کارنامه های به جای مانده از آنان به خوبی مشاهده کرد.

👈 ۱. مهدی قهرمانی در همان سال اول با حواشی ایجاد شده توسط مخالفان دولت، قید فرمانداری تکاب را زد و جای خود را به ایرج ثقفی داد.

👈 ۲. ایرج ثقفی با فشار های نامحسوس و پشت پرده مخالفان دولت و فشارهای آشکار تیم مشاوران و نزدیکان همایون هاشمی در تکاب، به بهانه بومی گزینی جای خود را به علی مکرمی داد.

👈 ۳. علی مکرمی که با شعار نصب فرماندار بومی و لابی مستقیم نماینده وقت به فرمانداری تکاب رسید در نهایت قربانی دعواهای زرگری مسئولان شد و به دلیل نزدیکی بیش از حد مجاز! به مخالفان دولت و نماینده مجلس، با زیرآب زنی های مداوم برخی از یاران هاشمی و بعضی از عوامل داخلی در درون فرمانداری تکاب، به دست خود نماینده از این مسند کنار زده و جای خود را به محمود زمانی داد.

👈 ۴. محمود زمانی که انتخابش همزمان با اوج گیری جنگ های آشکار و نهان نماینده سابق و مخالفانش به صورت کاملا محرمانه و ضربتی و برای کنار زدن مکرمی صورت گرفت در نهایت با فشارهای پشت پرده مخالفان ماموریتش مورد تمدید واقع نشده و جای خود را به سید هادی طباطبایی داد.

👈 ۵. سید هادی طباطبایی که بنظر می رسد این بار با نظر شخص استاندار بر این مسند سرکش تکیه زده و باید بزودی بین فرماندارمستقل بودن یا غش کردن به سمت جریان های قدرت یکی را انتخاب نماید، قطعا مثل فرمانداران سابق روزهای سختی را پیش رو خواهد داشت.

🔹 اما در این فعل و انفعالات آن چه که جای بسی تامل و تاسف دارد و انتظار می رود که افکار عمومی تکاب نسبت به آن بی تفاوت نباشد، تاثیر این رفت و آمدها برتوسعه شهرستان است.
تغییرات پی در پی مدیران نه تنها کمکی به رشد و توسعه تکاب نکرده است بلکه این بی ثباتی موجب تشدید سوء مدیریت ها، هدر رفتن منابع و زمان ، عدم امکان برنامه ریزی بلند مدت برای توسعه و فراهم شدن زمینه های سوء استفاده برای غارت بیش از پیش منابع این شهرستان شده است.

🔸لذا در چنین وضعیتی تا زمانی که تصمیمات مهم در خصوص تغییر فرمانداران و مدیران ارشد شهرستان در تاریکخانه های استانداری آذربایجان غربی و ادارات کل تابعه، بر اساس لابی گری های پشت پرده و با درنظر گرفتن منافع افراد یا جریان های مختلف سیاسی و بدون توجه به منافع عمومی مردم منطقه گرفته می شود و در داخل شهرستان نیز تا زمانی که نهاد های قدرت در صدد مصادره فرماندار و تبدیل وی به آلت دستی برای نیل به اهداف خود باشند، به هیچ عنوان نمی توان امید به آرامش و ثبات مدیریتی و به تبع آن تحول در ساختار اداری و رشد و توسعه شهرستان تکاب داشت و نتیجه این می شود که امروز مشاهده می کنیم فرمانداری تکاب به محلی برای کسب تجربه و ارتقای رزومه شخصی برای مدیران گمنام تبدیل شده است .