استاندار آذربایجان غربی:نگاه دولت سیزدهم به توسعه متوازن در مرزها است / مبادلات تجاری در مرز تمرچین افزایش یافته است / گسترش تعاملات مرزی برکات فراوانی برای مردم منطقه داشته است 🔹استاندار آذربایجان غربی گفت: در پی مذاکرات و تفاهمات اخیر با اربیل عراق، شاهد افزایش ۵۹ درصدی مبادلات تجاری در مرز تمرچین بوده ایم. […]

استاندار آذربایجان غربی:
نگاه دولت سیزدهم به توسعه متوازن در مرزها است / مبادلات تجاری در مرز تمرچین افزایش یافته است / گسترش تعاملات مرزی برکات فراوانی برای مردم منطقه داشته است

🔹استاندار آذربایجان غربی گفت: در پی مذاکرات و تفاهمات اخیر با اربیل عراق، شاهد افزایش ۵۹ درصدی مبادلات تجاری در مرز تمرچین بوده ایم.

🔹محمدصادق معتمدیان در دیدار با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق افزود: ارتباط خوبی بین طرفین در مرز تمرچین برقرار بوده و خواستار گسترش تعاملات با اقلیم کردستان عراق هستیم.

🔹وی در ادامه از نگاه ملی برای توسعه مرز تمرچین در جمهوری اسلامی ایران خبر داده و خاطرنشان کرد: از امسال مرز تمرچین میزبان زائران اربعین و عتبات عالیات خواهد بود که امیدواریم با همکاری بیش از پیش مسئولان اقلیم کردستان عراق این رویداد مهم به نحو احسن برای زائرین برگزار شود.

🔹استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه گسترش تعاملات مرزی برکات فراوانی برای مردم منطقه خواهد داشت، افزود: پیگیر تامین زیرساخت ها در مرز تمرچین و دیگر مبادی مشترک با اقلیم کردستان عراق هستیم و بی شک بازگشایی مرزها به همکاری بیش از پیش طرفین بستگی دارد.

🔹معتمدیان با یادآوری نگاه متوازن نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت سیزدهم به توسعه در مرزهای آذربایجان غربی، تصریح کرد: ریاست جمهوری ایران در سفر اخیر خود به آذربایجان غربی با تفویض برخی از اختیارات به استان، از گسترش تعاملات استانداری با کشورهای همسایه حمایت جدی دارند.

وی با قدردانی از نگاه ویژه مدیران ارشد اقلیم کردستان عراق به جهت اجرایی شدن مفاد توافق نامه با استان آذربایجان غربی گفت: بسیاری از مفاد توافق نامه سال گذشته اجرایی شده است.

🔹رئیس اقلیم کردستان عراق نیز در این نشست با قدردانی از حضور دوباره استاندار آذربایجان غربی در اقلیم کردستان عراق، از نگاه ملی و توسعه محور ایشان در راستای توسعه مناسبات همه جانبه با اقلیم کردستان عراق قدردانی کرد.

🔹نچیروان بارزانی با استقبال از عبور زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین و در مسیر اقلیم کردستان عراق گفت: چشم انداز این اقلیم برقراری بهترین روابط با جمهوری اسلامی ایران است.

🔹ادامه کامنت اول

محمدصادق_معتمدیان #معتمديان

استانداریآذربایجانغربی

همهباهمبراىپيشرفتآذربايجان_غربي