تابوت ها و مجسمه های رنگارنگ و مهر و موم شده ای که بیش از ۲۵۰۰ سال پیش دفن شده بودند، در یک نمایشگاه موقت در پای هرم معروف استپ جیوسر در ساقرا نمایش داده شدند. باستان شناسان تابوتی را باز کردند که در آن یک مومیایی پیچیده شده در پارچه بود. آنها با استفاده […]

تابوت ها و مجسمه های رنگارنگ و مهر و موم شده ای که بیش از ۲۵۰۰ سال پیش دفن شده بودند، در یک نمایشگاه موقت در پای هرم معروف استپ جیوسر در ساقرا نمایش داده شدند.

باستان شناسان تابوتی را باز کردند که در آن یک مومیایی پیچیده شده در پارچه بود. آنها با استفاده از اشعه ایکس ساختار مومیایی باستانی و اینکه بدنش تا چه حدی محافظت شده بود را نشان دادند.

مرتبط:  ۵۹ مومیایی چندین هزار ساله در مصر کشف شده اند

خالد الانانی، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر در یک کنفرانس خبری گفت که موارد کشف شده مربوط به سلسله پطلمیوسی است که تقریباً ۳۰۰ سال، از حدود سال ۳۲۰ قبل از میلاد تا حدود ۳۰ سال پیش از میلاد بر مصر حکومت می کرد.

وی گفت آثار باستانی کشف شده به حداقل سه موزیم قاهره از جمله موزیم بزرگ مصر که در نزدیکی اهرام معروف جیزه ساخته می شود، منتقل می گردند. وی اضافه کرد که در اواخر امسال کشف دیگری را در ساقرای نکروپولیس اعلام خواهند کرد.

مرتبط:  کشف ۱۴ تابوت چوبی باستانی دیگر در مصر

این کشف در منطقه مشهور نکروپولیس آخرین کشف از مجموعه یافته های باستان شناسی در مصر است. از ماه سپتامبر، مقامات باستان شناسی حداقل ۱۴۰ تابوت مهر و موم شده یافته اند که اکثرشان مومیایی داشته اند. همه این تابوت ها در منطقه ساقرا کشف گردیده اند.

سایت ساقرا بخشی از نکروپولیس در ممفیس پایتخت باستانی مصر است که شامل اهرم معروف جیزه و همچنین اهرام کوچکتر ابوسیر، دهشور و ابو رویش است.

مصطفی وزیری، دبیرکل شورای عالی آثار باستانی مصر، روز شنبه به خبرنگاران گفت: «باستان شناسان مصری “گور های دیگری پر از تابوت به خوبی طلاکاری شده، نقاشی شده و تزئین شده را پیدا کردند.»

ویرانه های ممفیس در دهه ۱۹۷۰ به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شدند. مصر اکتشافات باستان شناسی خود را به امید تحریک صنعت گردشگری اش تبلیغ می کند.

صنعت گردشگری که برای اقتصاد مصر بسیار حیاتی است، پس از قیام مردمی سال ۲۰۱۱ و سرنگونی حکومت خودکامه حسنی مبارک و آشوب های سیاسی به شدت ضربه خورد. در سال جاری نیز همه گیری ویروس کرونا به این بخش ضربه شدید دیگری وارد کرده است.